silakan untuk beRsiLa~

kehadapan kengkawan yg terasa nak jengah blog aku yg penuh merepek ni,,silalah untuk tidak mengambil hati dengan segala kerepakan aku ni...Jika kengkawan mula terasa jiwa dangan apa-apa post,,entri yg terada di dalam blog ini,,diharap kengkawan dapat meninggalkan blog ini dengan kadar segera untuk mengelakkan masalah jiwa ini merebak..~~

Wednesday, April 29, 2009

..awek dan balak..

aku ni dari dulu tertanya-tanya,,perlu ke seseorg itu berubah semata-mata kerana chinta sesama manusia???kalo berubah kearah yg lebih baik macam mane??ok la kan...bagus la...but wat if berubah ke arah yg xberape nak sedap den dengo n nengok?

aduyaii,,aku ni bukan la nak prejudis sgt bab2 nih tp kepelikkan yg sungguh ketara bila yg buat bende2 pelik ni mostly dari background family yg baik2 (maksud aku,,alim la sikit nak dibandingkan dgn aku,,xpun bapak dia haji ke mak dia hajah ke...xpun dia tu dulu budak sekolah agama...) kan dah bnyk kuar kat surat khabar++tv++internet kes2 pelik yg berkaitan dengan cintan cintun spt lari rumah,,kuar agama n yg sewaktu dgn nye mesti dr keluarga yg baik2...mungkin la ade dari keluarga biasa2 tp oleh kerana dia dari keluarga yg biasa2 maka citer2 mereka x digembar-gemburkan n xpelik kot....

hurm...pastu bila aku yg biasa2 ni tegur,,kene marah pulak...adeh,,xlayak ke aku nak tegur ye?"no body is perfect"..aku xsuke betul ngan quote nih...xtau la nape...ape korg ingat because of quote ni korg leh buat sesuke ati?tok guru mane yg ngajo korg ni?meh aku nak p saman!

pastu ade pulak yg sampai sanggup lak nak jadi minah turut la pak turut la dan ape2 je la yg berturut-turut...xpaham tol!ringan dia angkut sorg berat tinggalkan kat korg...aku suke betul quote ni..sesuai sgt ngan segala minah n pak turut!kengkonon lapar sama2 kenyang sama2..pigi dah!!ko lapar sengsorg dia kenyang ngan geng2 dia...

kalo tu la yg korg kata setia...sayang sgt2 la,,rela bekorban ape saje,,willing tuk buat ape je tuk diorg... aku rasa better korg g check jiwa n otak korg...ade sumthn wrong tuh.baik korg ingt mak bapak korg yg kat umah tu...letIH carik duit nak bg korg makan kat sini..korg pulak kemain macam org kaya duk bg2 duit kat awek korg,,balak korg...xberbaloi tau x...

please la kalo korg baru berjinak-jinak tuk berchinta ni jgn la sampai korg bertukar imej macam power rangers...xyah la nak tetibe cakap tu la diri korg yg sebonor bebiso bonornyo...burok bebeno tau x...

lalalala~~satu kemusykilan aku..perlu ke seseorg itu mengeluarkan kenyataan yg mengguris jiwa,,hati sanak saudara,,rakan sejawat,,rakan sekuliah setelah menkapelkan diri dengan mengatakan "dia je yg paham aku...." huhuhu...mujo geng2 aku xpenah kot kuarkan kenyataan pelik dan berunsur jenayah jiwa ini...

adekah korg salah seorg dari mereka yg xbole idup tanpa awek atau balak??ngeh2~~kalo ye,,pk2 la family anda xkira la diorg dah xde ke or ade sblh korg ke,,kat bilik sebelah ke,,kat umah ke,,kat umah sebelah ke...ingt la mereka kerana merekalah yg perlu korg ingati (ishk2....)

No comments:

Post a Comment